לא מעט אנשים במדינת ישראל ניזונים ממדורי ביקורת. זה מתחיל ממדורי אוכל, עובר למדורי ספרים, פוליטיקה ועוד. זהו המצע עליו הם מתבססים ואשר מוביל להשקפת עולמם ובהמשך- לרכישה תלוית ביקורת. אם הם קראו על מסעדה טובה, הם כבר ידברו על זה בסלון, אחר כך הם יגיעו אליה, וזה בדיוק מה שהם יעשו כאשר יחליטו לקנות את הספר המומלץ, לראות את הסרט הנהדר וכו'. אנשים רבי...
מה ההבדל בין עיצוב לוגו וקטורי לבין עיצוב לוגו בפוטושופ? עיצוב לוגו נשמע אולי עניין פעוט ופשוט, אך בבואנו לעצב לוגו יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים כגון נראות הלוגו ונראות הצבעים על מרקמים ושטחי פרסום שונים. כיצד הוא ייראה בשחור לבן במידה ויועבר בפקס? האם הוא פשוט ופרקטי וייחרט בזיכרון הצופים? האם הלוגו בעצמו ופונט הכיתוב מותאמים לאופי החברה? ישנה ח...

החלום על הקמת חברת סטאראפ שתשבור את השוק הוא חולם שקורץ לרבים, אולי בשל העובדה שלעיתים רחוקות אנו נתקלים בכותרות מבצבצות מהעיתונים, המספרות על אקזיט של חברת סטאראפ כזו או אחרת, בסכומים של מיליוני ועד מיליארדי שקלים. ברוב המקרים, חברות הסטאראפ מצליחות להגיע לשלבי פיתוח המוצר, אולם המקום בו הן נכשלות הוא כניסה אל השוק ויצירת חשיפה רחבה וקשר עם הקהל...
הדרך אולי להסביר מהו פרסום יכולה לעבור בעיקרון גם דרך מקרר גבינות, או כל סטנד צרכנות אחר שבהחלט יוצר תחושת אי בטחון באשר לאפשרות שהגאודה של משק X תגבר על הגאודה של משק Y. שאלת השאלות היא אגב, לא מהי הגאודה הכי טובה כי כידוע על טעם ועל ריח ממש לא צריך להתווכח, אלא מיהו אותו משרד פרסום שמקדם את הגאודה וזה בעצם יסביר בבוא העת, למה הגאודה של X מתמעטת...
בריף. הוא משרד פרסום טרי ופרש המתמחה בפרויקטים ויוזמות בתחום התרבות והאמנות. החלטנו שלוגוטייפ נקי שמבוסס על ה-פונט (הלבטיקה, ברור), שעבר טיפול וגילוף מחדש של כל אות ואות, הוא המקום הכי נכון להם. כקונטרסט ללוגו המאופק, בחרנו בסקאלת צבעים דומיננטית וחמה ומשחקים טיפוגרפים בלוגו. עכשיו נשאר ללכת לבקר מדי פעם את החברים מבריף שיושבים בבית אליאנס, המרכז הדינאמי שצמוד לשוק מחנה יהודה
מיתוג מחדש של תזמורת פירְקַת אלנוּר למוסיקה קלאסית מזרחית. פרויקט מאתגר ומרגש, שאפשר לנו לחשוב מחדש על מהי מוסיקה ערבית קלאסית במרחב שלנו וכיצד מבטאים אותה ויזואלית. הפיצוח הגיע כשנפל הז'יטון שהשפה שאנחנו רוצים ליצור, ומקווים שגם הצלחנו, היא שפה שמתאימה לכל תזמורת קלאסית מהשורה הראשונה באשר היא, מתוך הסתכלות בינלאומית ולא בהכרח לוקאלית. היה לנו העונג לעבור את המסע הזה יחד איתם. מאחלים לפירקת אלנור הצלחה רבה בארץ ומחוצה לה

פעם הייתה פקולטה אחת לכלכלה ומכסימום 2 פקולטות ללימודי רפואה. היום בנוסף לאוניברסיטאות חדשות, הטכניון ועוד אנו מוצפים במכללות בין תחומיות ולא בין תחומיות, אוניברסיטה פתוחה שמבטיחה לך תואר ועוד מאות קורסים טובים בתחומים מקצועיים שונים. מה כל זה אומר? שיש היום הרבה יותר מאשר בעבר המון עורכי דין, אנשים שלמדו כלכלה ומינהל עסקים, בוגרי לימודי תקשורת,...


לכבוד שבוע העיצוב בירושלים חוברים וי מייק קארפטס לצמד המעצבים הגרפיים הירושלמי, סטודיו גרוטסקה. איתם טובול ושירה גליק להוטים באותה המידה אחר תבניות, צבעים ותקשורת ישירה. יחד הם צברו תיק עבודות עשיר של עיצוב גרפי ודיגיטלי, מסחרי כמו גם עצמאי. לאחר חודשיים של שיחות אינטנסיביות, באופן דיגיטלי ופנים אל פנים, יצרו שני הגופים האלה עבודות המדברות זו עם זו. אל מול שטיח חדש של ההולנדים. המורכב מעפרונות, עבודה קפדנית של איסוף פרטים לכדי שלם הרמוני אחד, בוחרים סטודיו גרוטסקה לבצע מהלך הפוך ולפרק עשרות דימויים ומסרים, בצורה רנדומלית שאין לדעת מה תוצאתה תניב דרך שימוש ב-144 פנקסים מלאי דימויים. בעוד השטיח חי בדיאלוג עדין עם הקהל וקיומו תלוי בהפרדה ממנו, אצל גרוטסקה הקהל מוזמן לבוא ולתלוש כל דף שירצה, ולמעשה העבודה תלויה באינטראקציה זו. יחד, שתי העבודות מהדהדות תהליך בלתי פוסק של כתיבה ומחיקה, גילוי וכיסוי
הדילמה שחיה ונושמת מאז ומעולם קשורה למקצועיות ולרמת השירות שאנו כאנשים רוצים לקבל מנותני השירות. ראשית עלינו לבחור אנשי מקצוע וזה לא אומר רק תעודות אלא גם כישרון, יכולות אישיות ויתרונות שאין לאף אחד אחר. שנית זה אומר נותני שירות שיש להם ניסיון בשירות שאנחנו מחפשים כי מהניסיון שלהם הם בטח למדו משהו ועכשיו אנחנו נרוויח אותנו ודבר שלישי זה שאנחנו רו...
בשנים האחרונות עלתה קרנו של תחום קידום האתרים, כלומר ביצוע הפעולות הנדרשות על מנת להעלות את הדירוג של אתר כלשהו במנועי החיפוש ובראשם גוגל. מדובר בנושא העשוי להיות בעל השפעה משמעותית על פעילותו של אתר לטווח ארוך, הן בפן הכמותי והן בפן האיכותי, כלומר בזכות קידום אתרים אורגני, נבון ויעיל, כל אתר יכול ליהנות מהגדלת תנועת הגולשים והעלאת הסיכוי שיבצעו...
למתג בית ספר זו לא משימה פשוטה, בטח שלא בעולם טכנולוגי-משתנה במהירות. ומשימות לא פשוטות אנחנו אוהבים!אחרי ניתוח קהל היעד, המתחרים ושדה הפעילות, החלטנו להתמקד בערך הגבוה שהם יודעים לתת שם, בטח בתמורה לכסף. קראנו לזה "מודל איקאה", שזה אומר מוצר ברמה מאוד גבוהה במחיר נמוך מהמתחרים. וכשזה ישאל "איפה חסכתם עלי?" נענה לו שחתכנו את כל מה שמיותר, והשארנו מודל רזה שעובד. ועוד איך עובד. במסגרת הידוק וחידוד המסר ברור היה שהשם שבחרנו מושלם
החלום על הקמת חברת סטאראפ שתשבור את השוק הוא חולם שקורץ לרבים, אולי בשל העובדה שלעיתים רחוקות אנו נתקלים בכותרות מבצבצות מהעיתונים, המספרות על אקזיט של חברת סטאראפ כזו או אחרת, בסכומים של מיליוני ועד מיליארדי שקלים. ברוב המקרים, חברות הסטאראפ מצליחות להגיע לשלבי פיתוח המוצר, אולם המקום בו הן נכשלות הוא כניסה אל השוק ויצירת חשיפה רחבה וקשר עם הקהל...

לא מעט אנשים במדינת ישראל ניזונים ממדורי ביקורת. זה מתחיל ממדורי אוכל, עובר למדורי ספרים, פוליטיקה ועוד. זהו המצע עליו הם מתבססים ואשר מוביל להשקפת עולמם ובהמשך- לרכישה תלוית ביקורת. אם הם קראו על מסעדה טובה, הם כבר ידברו על זה בסלון, אחר כך הם יגיעו אליה, וזה בדיוק מה שהם יעשו כאשר יחליטו לקנות את הספר המומלץ, לראות את הסרט הנהדר וכו'. אנשים רבי...
לכבוד שבוע העיצוב בירושלים חוברים וי מייק קארפטס לצמד המעצבים הגרפיים הירושלמי, סטודיו גרוטסקה. איתם טובול ושירה גליק להוטים באותה המידה אחר תבניות, צבעים ותקשורת ישירה. יחד הם צברו תיק עבודות עשיר של עיצוב גרפי ודיגיטלי, מסחרי כמו גם עצמאי. לאחר חודשיים של שיחות אינטנסיביות, באופן דיגיטלי ופנים אל פנים, יצרו שני הגופים האלה עבודות המדברות זו עם זו. אל מול שטיח חדש של ההולנדים. המורכב מעפרונות, עבודה קפדנית של איסוף פרטים לכדי שלם הרמוני אחד, בוחרים סטודיו גרוטסקה לבצע מהלך הפוך ולפרק עשרות דימויים ומסרים, בצורה רנדומלית שאין לדעת מה תוצאתה תניב דרך שימוש ב-144 פנקסים מלאי דימויים. בעוד השטיח חי בדיאלוג עדין עם הקהל וקיומו תלוי בהפרדה ממנו, אצל גרוטסקה הקהל מוזמן לבוא ולתלוש כל דף שירצה, ולמעשה העבודה תלויה באינטראקציה זו. יחד, שתי העבודות מהדהדות תהליך בלתי פוסק של כתיבה ומחיקה, גילוי וכיסוי
שפה חזותית חדשה ומקיפה לקואליציית תג מאיר: אור במקום טרור, אשר מהווה נדבך חשוב מאוד במציאות הישראלית העכשווית. אנחנו גאים מאוד בתוצאה, ועוד יותר גאים לקחת חלק בתהליך שהארגון עבר. ראשית, החלטנו לשמר את הצבעוניות המקורית (בולטת מאוד בסבך הארגונים המקבילים) אך לוותר על הלוגו (מילולית הלוגו היה תג, שמאיר...). שנית, החלטנו לחזק את המימד היהודי של הארגון ולהבליט את המוטו - סור מרע ועשה טוב . שלישית, פיתחנו שפה דואלית שמגיבה לפשעי שנאה מחד (באמצעות אייקון של "איקס" יחד עם המלל "סור מרע", ומדגישה את היוזמות החיוביות מאידך (באמצעות אייקון של "וי" יחד עם המלל "עשה טוב". בנוסף כמובן שדאגנו לעצב סט אייקונים, ניירת, גריד פרסומי ואתר אינטרנט
עוד לא הייתה מעולם כזאת הזדמנות למפרסמים. בואו נראה מה היה לנו, ומה יש לנו עכשיו. היו לנו מסעות פרסום בעיתונים וקמפיינים שיווקיים, ואירועי קידום מכירות, ושלטי חוצות, וג'ינגלים, וסרטי פרסומת ולא ידעו המפרסמים אפילו בשום רגע עם ההשקה שלהם תצליח או לא! אם המוצר שלהם יתחבב על ההמונים ומה יהיה אפקט הפרסום. אף פעם לא ידעו. לפעמים זה לקח כמה שנים להבין...
×