תהליך מיתוג המודרני הוא תהליך במסגרתו העסק המדובר יוצר לעצמו שם בשוק, כך שהצרכנים הפוטנציאלים יכירו אותו וירצו לקנות דווקא ממנו. לשם זאת, לא מספיק לייצר נייר מכתבים עם לוגו יפה וכמה ברושרים, אלא צריך למצוא דרך אמיתית לבדל את העסק אל מול המתחרים. בעולם התחרותי והאינטנסיבי שאנחנו חיים בו היום לא מדובר במשימה פשוטה כלל וצריך לדעת איך לנצל את הכלים ה...
גרין קאסט הינה חברה המנהיגה מהפכה בענף הבניה: בלוקי תבנית ליציקה, החוסכים 50% מזמן הבניה. והשוס הכי גדול, אותו החלטנו להדגיש משמעותית בשפה המותגית: בניה ירוקה. מה זה אומר? גם חומר ממוחזר, גם בידוד תרמי שחוסך עלויות חימום/קירור ועוד. פיתחנו שפה הלוכדת בתוכה את שני האלמנטים החשובים של המותג, שנדמים כמנוגדים: עולם הטבע הרך מצד אחד (בצבעוניות, בסמל הצומח ועוד) ועולם הבניה הנוקשה (בקוד הטיפוגרפי, בשפה הריבועית, באינפוגרפיקות ועוד) מצד שני. בנוסף, מכיוון שהטכנולוגיית ייצור הבלוק חדשנית, יחסית לתחום הבניה השמרני, החלטנו להתכתב עם עולם ההייטק, סביבת מסך ואווירה ממשקית. וכך, כל ערכי הליבה של המותג - חדשנות, סביבתיות ואיכות - מתלכדים יחד לשפה אחת שלמה
וואו! זה היה מסע ארוך ממעמקי הים ועד לירושלים, בואכה אזור תעשייה תלפיות. איך ממתגים מחדש את הצוללת הצהובה?! איפה מתחילים ואיך מונעים מכל האוהדים השרופים שלה לא לצאת בהפגנה "למה גנזו את סמל הצוללת?"... החלטנו להתמקד באווירה האורבנית והנוכחת שמביא האזור בו הצוללת שוכנת, ולוותר על השפה הפסיכדלית ששאבה השראה מהביטלס. עיצבנו לוגוטייפ בעברית ובאנגלית, ומשם זרמנו לעולם שכולו פסים. במקביל עבדנו על עיצוב מחדש לאתר, שאוטוטו יעלה לאוויר, וכל שאר מה שצוללת צריכה. שזה, בעיקר, סטייל

שפה חזותית חדשה ומקיפה לקואליציית תג מאיר: אור במקום טרור, אשר מהווה נדבך חשוב מאוד במציאות הישראלית העכשווית. אנחנו גאים מאוד בתוצאה, ועוד יותר גאים לקחת חלק בתהליך שהארגון עבר. ראשית, החלטנו לשמר את הצבעוניות המקורית (בולטת מאוד בסבך הארגונים המקבילים) אך לוותר על הלוגו (מילולית הלוגו היה תג, שמאיר...). שנית, החלטנו לחזק את המימד היהודי של הארגון ולהבליט את המוטו - סור מרע ועשה טוב . שלישית, פיתחנו שפה דואלית שמגיבה לפשעי שנאה מחד (באמצעות אייקון של "איקס" יחד עם המלל "סור מרע", ומדגישה את היוזמות החיוביות מאידך (באמצעות אייקון של "וי" יחד עם המלל "עשה טוב". בנוסף כמובן שדאגנו לעצב סט אייקונים, ניירת, גריד פרסומי ואתר אינטרנט
העובדה שלוקחים מוצר ומעבירים אותו תהליך של מיתוג, אמור לגרום למותג הזה לחיות מעבר למה שהוא. כלומר גם ספה של ניקולטי עשויה לגרום לך לפרוץ בבכי מהתרגשות אם אתה מתחבר לערכים של המותג, שבמובנים רבים מתחבר גם אליך. אז איך בעצם גורם לנו המותג לייצר אליו רגשות. הרי בסופו של דבר מדובר בספה או חולצה או המבורגר, ולמה אנו חוזרים ורוכשים את אותם מותגים ומפגיני...

העולם הדיגיטלי יצר מושגים חדשים בעולם הפרסום, בכל הנוגע ליכולת של עסקים קטנים להשוות את יכולות הפרסום שלהם עם עסקים גדולים וזה זועק מיתוג עסקי. בעבר רק החברות המרכזיות במשק עברו תהליך של מיתוג עסקי והם הקצו לכך תקציבי ענק. זה הלך עם נוכחות חזקה, גדולה ויקרה בערוצי המדיה הכתובה והאלקטרונית וזה תאם את הרצון שלהם להציג את עצמם כברי סמכא ולהיות מובילים...
העובדה שלוקחים מוצר ומעבירים אותו תהליך של מיתוג, אמור לגרום למותג הזה לחיות מעבר למה שהוא. כלומר גם ספה של ניקולטי עשויה לגרום לך לפרוץ בבכי מהתרגשות אם אתה מתחבר לערכים של המותג, שבמובנים רבים מתחבר גם אליך. אז איך בעצם גורם לנו המותג לייצר אליו רגשות. הרי בסופו של דבר מדובר בספה או חולצה או המבורגר, ולמה אנו חוזרים ורוכשים את אותם מותגים ומפגיני...
וואו! זה היה מסע ארוך ממעמקי הים ועד לירושלים, בואכה אזור תעשייה תלפיות. איך ממתגים מחדש את הצוללת הצהובה?! איפה מתחילים ואיך מונעים מכל האוהדים השרופים שלה לא לצאת בהפגנה "למה גנזו את סמל הצוללת?"... החלטנו להתמקד באווירה האורבנית והנוכחת שמביא האזור בו הצוללת שוכנת, ולוותר על השפה הפסיכדלית ששאבה השראה מהביטלס. עיצבנו לוגוטייפ בעברית ובאנגלית, ומשם זרמנו לעולם שכולו פסים. במקביל עבדנו על עיצוב מחדש לאתר, שאוטוטו יעלה לאוויר, וכל שאר מה שצוללת צריכה. שזה, בעיקר, סטייל
×