עוד לא הייתה מעולם כזאת הזדמנות למפרסמים. בואו נראה מה היה לנו, ומה יש לנו עכשיו. היו לנו מסעות פרסום בעיתונים וקמפיינים שיווקיים, ואירועי קידום מכירות, ושלטי חוצות, וג'ינגלים, וסרטי פרסומת ולא ידעו המפרסמים אפילו בשום רגע עם ההשקה שלהם תצליח או לא! אם המוצר שלהם יתחבב על ההמונים ומה יהיה אפקט הפרסום. אף פעם לא ידעו. לפעמים זה לקח כמה שנים להבין...
כדי להסביר אודות חשיבותו של מיתוג לעסק בכלל ובישראל בפרט, חשוב לתת קצת רקע על העולם העסקי בישראל. התחרות בשוק המקומי כמעט בכל התחומים, החל מתחום האופנה ועד לתחום המסעדנות או בעלי המקצוע השונים היא מאוד גדולה. השוק הישראלי איננו שוק גדול מאוד כמו למשל השווקים באירופה או בארצות הברית וכל לקח פוטנציאלי שיכול להיות רלוונטי לעסק שלכם הוא בדיוק אותו הל...

עיצוב לוגו לקבוצת מדריכי הטיולים "על המקום", כחלק ממיתוג ושפה חזותית מקיפה. טיפוס האות העברי מבוסס על שילוט רחוב ישן בירושלים, שפותח לפונט שלם. העיצוב משקף את העיסוק העדכני והנוסטלגי של "על המקום" בירושלים החדשה והארצית וחיי היום יום שלה. ובעיקר את מה שהם מנסים להזכיר כל יום: כשהולכים ברחוב בירושלים, כל רחוב, זה אף פעם לא סתם רחוב וסיפור מרתק כלשהו תמיד מסתתר מעבר לפינה


וואו! זה היה מסע ארוך ממעמקי הים ועד לירושלים, בואכה אזור תעשייה תלפיות. איך ממתגים מחדש את הצוללת הצהובה?! איפה מתחילים ואיך מונעים מכל האוהדים השרופים שלה לא לצאת בהפגנה "למה גנזו את סמל הצוללת?"... החלטנו להתמקד באווירה האורבנית והנוכחת שמביא האזור בו הצוללת שוכנת, ולוותר על השפה הפסיכדלית ששאבה השראה מהביטלס. עיצבנו לוגוטייפ בעברית ובאנגלית, ומשם זרמנו לעולם שכולו פסים. במקביל עבדנו על עיצוב מחדש לאתר, שאוטוטו יעלה לאוויר, וכל שאר מה שצוללת צריכה. שזה, בעיקר, סטייל
העובדה שלוקחים מוצר ומעבירים אותו תהליך של מיתוג, אמור לגרום למותג הזה לחיות מעבר למה שהוא. כלומר גם ספה של ניקולטי עשויה לגרום לך לפרוץ בבכי מהתרגשות אם אתה מתחבר לערכים של המותג, שבמובנים רבים מתחבר גם אליך. אז איך בעצם גורם לנו המותג לייצר אליו רגשות. הרי בסופו של דבר מדובר בספה או חולצה או המבורגר, ולמה אנו חוזרים ורוכשים את אותם מותגים ומפגיני...

לכבוד שבוע העיצוב בירושלים חוברים וי מייק קארפטס לצמד המעצבים הגרפיים הירושלמי, סטודיו גרוטסקה. איתם טובול ושירה גליק להוטים באותה המידה אחר תבניות, צבעים ותקשורת ישירה. יחד הם צברו תיק עבודות עשיר של עיצוב גרפי ודיגיטלי, מסחרי כמו גם עצמאי. לאחר חודשיים של שיחות אינטנסיביות, באופן דיגיטלי ופנים אל פנים, יצרו שני הגופים האלה עבודות המדברות זו עם זו. אל מול שטיח חדש של ההולנדים. המורכב מעפרונות, עבודה קפדנית של איסוף פרטים לכדי שלם הרמוני אחד, בוחרים סטודיו גרוטסקה לבצע מהלך הפוך ולפרק עשרות דימויים ומסרים, בצורה רנדומלית שאין לדעת מה תוצאתה תניב דרך שימוש ב-144 פנקסים מלאי דימויים. בעוד השטיח חי בדיאלוג עדין עם הקהל וקיומו תלוי בהפרדה ממנו, אצל גרוטסקה הקהל מוזמן לבוא ולתלוש כל דף שירצה, ולמעשה העבודה תלויה באינטראקציה זו. יחד, שתי העבודות מהדהדות תהליך בלתי פוסק של כתיבה ומחיקה, גילוי וכיסוי
וואו! זה היה מסע ארוך ממעמקי הים ועד לירושלים, בואכה אזור תעשייה תלפיות. איך ממתגים מחדש את הצוללת הצהובה?! איפה מתחילים ואיך מונעים מכל האוהדים השרופים שלה לא לצאת בהפגנה "למה גנזו את סמל הצוללת?"... החלטנו להתמקד באווירה האורבנית והנוכחת שמביא האזור בו הצוללת שוכנת, ולוותר על השפה הפסיכדלית ששאבה השראה מהביטלס. עיצבנו לוגוטייפ בעברית ובאנגלית, ומשם זרמנו לעולם שכולו פסים. במקביל עבדנו על עיצוב מחדש לאתר, שאוטוטו יעלה לאוויר, וכל שאר מה שצוללת צריכה. שזה, בעיקר, סטייל
×